הלימודים לתואר ראשון B.Ed בחינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד הם לימודים אקדמיים של ארבע שנים כאשר בשנה הרביעית משלבים הסטודנטים התמחות בהוראה (סטאז') במקביל ללימודים במכללה.

sitting

תכנית הלימודים

ראש המסלול: ד"ר ברכה פלד
ראש החוג: ד"ר ערן עוזיאלי

במערכת החינוך בישראל לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים מגוונים. הלימודים במסלול זה מכשירים אנשי חינוך להוראה במסגרות לחינוך מיוחד, המטפלות באוכלוסיות עם לקויות קשות ובמסגרות שילוב, המטפלות באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בתוך מסגרות החינוך הרגיל.

ההכשרה להוראה בחינוך המיוחד מקנה כלים אקדמיים מקצועיים להוראה לתלמידים עם צרכים מיוחדים, ובכלל זה הכרת אוכלוסיות תלמידים עם צרכים מיוחדים, הכרת דרכי האבחון, תכנון והוראה המתאמות לקידום אוכלוסיות מיוחדות בתחומים ההתפתחותיים והאקדמיים, פיתוח אישיותו של המורה כאדם ערכי, מחויב ובעל יכולת התבוננות פנימית. במסגרת הלימודים במסלול מושם דגש על חשיבות הגישה הייחודית לכל ילד, מתוך ראיה הומנית- שיקומית.

הלימודים מורכבים מלימודים עיוניים בשילוב הכשרה מעשית המאפשרת התנסות במצבי אמת של הוראה, יישום החומר התיאורטי הנלמד ותרגול שיטות הוראה.

תואר ראשון במערכות מידע

מסלול הלימודים:

משך הלימודים: ארבע שנים.

ימי הלימוד: ארבע-חמישה ימי לימוד בשבוע

במסלול החינוך המיוחד ניתן לבחור בין שלוש אפשרויות:

  1. מסלול גננות בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל: התכנית מאפשרת הוראה בגילאי הגן (0-6) במסגרות החינוך המיוחד והחינוך הרגיל.
  2. מסלול רב גילאי דו חוגי כללי: התכנית מכשירה להוראה בכל מסגרות החינוך המיוחד בכיתות א' עד יב'. במסגרת ההתמחות יש לבחור אחד מבין השילובים הבאים: חטיבה בחינוך לשוני בשילוב עם ספרות או חטיבה בחינוך לשוני בשילוב עם היסטוריה.
  3. מסלול רב גילאי דו חוגי משולב: התכנית מכשירה להוראה בכל מסגרות החינוך המיוחד בכיתות א' עד יב'. סטודנטים ילמדו התמחות נוספת מהמסלול היסודי או העל-יסודי בהתמחויות מתמטיקה או מדעי הטבע.

התמחות

מטרות החוג הן הקניית ידע, שיטות, מיומנויות חשיבה ועמדות במדע וטכנולוגיה; הכרת החידושים במדע וטכנולוגיה והשפעותיהם האפשריות על הפרט, החברה והסביבה; הקנית דרכי הוראה מתאימות ופיתוח כושר דידקטי המושתת על הבנה טובה ועמוקה של המקצוע; הקנית מיומנויות לשילוב טכנולוגיות מידע ללמידה ולהוראה.

 

מטרות הלימודים הן להעניק ידע והבנה של מגוון תחומים, להבהיר את תפקידה של המתמטיקה ככלי לפיתוח חשיבה, כבסיס וכחלק מן המבנה המדעי המודרני, לפתח אצל הלומדים כושר דידקטי המושתת על הבנה טובה ועמוקה של המקצוע ולפתח יצירתיות במתמטיקה וחשיבה לא שגרתית ועצמאית.

תנאי קבלה

  • קבלה על סמך בגרות- זכאות לבגרות מלאה בממוצע 93 ומעלה הכוללת בגרות באנגלית בהיקף של 4 יח"ל.
  • קבלה על סמך ציון התאמה (שקלול פסיכומטרי וממוצע בגרויות) ציון התאמה 550 ומעלה. וזכאות לבגרות מלאה.
  • בעלי בגרות שלא בשפה העברית נדרשים להציג ציון 125 בבחינת יע"ל ובגרות בהבעה עברית בהיקף 5 יח"ל בציון 80 ומעלה. מועמדים אלו יידרשו ללמוד בתכנית הכנה "צעד לפני כולם" שתיערך לפני פתיחת שנת הלימודים.

 

מכינה ייעודית לחינוך

המכינה הייעודית לחינוך מיועדת לבעלי תעודת בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה במכללה האקדמית אחוה, ומעוניינים לשפר את סיכוייהם להתקבל לתואר ראשון.
תכנית הלימודים כוללת קורסים באנגלית, מתמטיקה, אוריינות אקדמית, אוריינות מחשב וקורסי העשרה. בנוסף, נלמדים קורסים אקדמיים אשר יוכרו למתקבלים לפטור במסגרת לימודי התואר הראשון בחינוך ותעודת הוראה.
תנאי קבלה:
תעודת בגרות מלאה*
ציון מימ"ד או פסיכומטרי 400 ומעלה
ריאיון קבלה
מועדי פתיחת המכינה: אוקטובר 2017/ פברואר 2018
משך הלימודים: שני סמסטרים
תנאי הקבלה לתואר הראשון: ממוצע 93 בכל קורסי המכינה.
*בעלי בגרות חלקית יידונו בוועדת חריגים.

מלגות

מלגת כניסה

מלגה בגובה שכר לימוד מלא בשנה א' לבעלי נתוני כניסה גבוהים ומלגות נוספות בשנים ב' ו-ג' בכפוף לשמירה על מצוינות אקדמית.

 

מלגת פרויקט קהילות סטודנטים

מלגת שכר לימוד והשתתפות במימון שכר דירה ללוקחים חלק בפרויקט קהילות סטודנטים של המכללה בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים "תוצרת הארץ".
לחצו לעמוד הפרוייקט

 

מלגהפה- Milgapo

המכללה מעניקה הטבה להרשמה חינמית למתקבלים חדשים באתר המלגות Milgapo המאתר את המלגות המתאימות לסטודנט בצורה אישית ומגיש עבורו מועמדות למלגות שונות באופן אוטומטי ומקוון כל השנה. שווי ההטבה: 190 ש"ח

תלמידים במכללת אחוה
curriculum

בואו להתחבר למחר..

*3622

בליווי צמוד של יועצת הלימודים שלנו

מלאו את הפרטים:

חזרה למעלה