לימודי חינוך מיוחד – .B.Ed בחינוך ותעודת הוראה לחינוך המיוחד
ייחודי! תואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת הוראה עם אפשרות ללימודי תעודת התמחות בהעשרה אינסטרומנטלית עם מכון פוירשטיין במסגרת התואר
תכנית הלימודים
ראש המחלקה ללימודי חינוך מיוחד: ד"ר ריבי פריי לנדאו
חוק החינוך המיוחד המעודכן; חוק השילוב וההכלה, תורם לכך שמרבית התלמידים עם הצרכים המיוחדים משולבים במסגרות חינוך רגילות. הליך זה העלה את תרומתם של המורים לחינוך המיוחד בכל מסגרות החינוך. מכאן, גם נובע הצורך של כלל מערכת החינוך לשלב מורים בעלי הכשרה מקצועית בלימודי חינוך מיוחד, על מנת שיתרמו ממקצועיותם לשילוב אקדמי, חברתי ורגשי של התלמידים עם הצרכים המיוחדים במערכת החינוך.
מסלול הלימודים במחלקה לתואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד נועד להכשיר אנשי חינוך מומחים להוראה ולסיוע לתלמידים עם צרכים מיוחדים מגוונים הלומדים במערכת החינוך. במהלך הלימודים במסלול תואר ראשון בחינוך מיוחד מקבלים הסטודנטים הכשרה ללימודי חינוך מיוחד והוראה במסגרות החינוך המיוחד השונות ובכל רמות השילוב – משילוב יחידני, שילוב בבית ספר רגיל והוראה בכל מסגרות החינוך המיוחד בבתי הספר (כיתות א'-יב') בבתי החולים ובמסגרות ההמשך בהתאם לחוק החינוך המיוחד עד לגיל 21, ועבור כל מגוון אוכלוסיות הלומדים.
מסלול זה נלמד באופן דו-חוגי: ניתן ללמוד חנ"מ רב גילאי בשילוב תעודת הוראה לבית הספר היסודי בהתמחות לשון או תעודת הוראה במדעים לבית הספר היסודי. בסיום מסלול זה תצאו עם תעודת הוראה בחינוך המיוחד ותעודת הוראה בחינוך הרגיל באחת מההתמחויות שנלמדו. בנוסף, תוכלו לצאת גם עם תעודת מובילה חברתית המקדמת כישורים חברתיים ומוכרת ע"י עמותת איל"ת – האגודה הישראלית לטיפול חברתי.
אפשרות ללימודי תעודת התמחות בהעשרה אינסטרומנטלית עם מכון פוירשטיין במסגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד (לקריאה נוספת…)
*ייתכנו שינויים בתכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.
לצפייה בסרטון – למה כדאי ללמוד תואר ראשון בחינוך מיוחד באחוה
שווה קריאה: כך תממשו את הפוטנציאל של תלמידים עם צרכים מיוחדים
תכנית ההכשרה ללימודי חינוך מיוחד מאגדת מגוון כלים אקדמיים מקצועיים להוראת תלמידים עם צרכים מיוחדים, ובכלל זה הכרת דרכי אבחון התורמות לתכנון אסטרטגיות הוראה המותאמות לקידום אוכלוסיות מיוחדות בתחומים השונים. זאת, בד בבד עם פיתוח אישיותו של המורה כאדם ערכי, מחויב ובעל יכולת התבוננות פנימית. במסגרת לימודי ההכשרה לתואר ראשון בחינוך מיוחד מושם דגש על חשיבות הגישה הייחודית לכל ילד מתוך ראייה הומנית-שיקומית וחשיבות השילוב בחברה הסובבת. ההכשרה להוראה כוללת שימוש במתודולוגיות חדשניות, כגון התנסות בסימולציה, שילוב טכנולוגיה דיגיטלית וקורסים היברידיים.
מתעניינים בחינוך מיוחד התעניינו גם בתואר שני בחינוך מיוחד
מסלול הלימודים:
תכנית חד חוגית לתואר ראשון בחינוך מיוחד בהתאם לדרישות המל"ג
משך הלימודים לתואר: שלוש-ארבע שנים
ימי לימוד: שלושה ימים בשבוע (מתוכם יום לימודים בזום)
*ייתכנו שינויים בתכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.
תנאי קבלה
קבלה על סמך בגרות:
זכאות לבגרות מלאה בציון ממוצע 90 ומעלה הכוללת: 4 יחידות אנגלית
מועמדים בעלי זכאות לבגרות שטווח ממוצע ציוני הבגרות בין 85-89.9 יעברו ראיון אישי וסימולציה.
ועדת קבלה: כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה בכל מסלולי בית הספר לחינוך.
קבלה על סמך פסיכומטרי:
ציון התאמה 535 (שקלול בין פסיכומטרי לבגרות) בגרות מלאה הכוללת 4 יח' אנגלית
מכינה ייעודית לחינוך
מלגות לסטודנטים במסלול לימודי חינוך מיוחד
מלגת שכר לימוד והשתתפות במימון שכר דירה ללוקחים חלק בפרויקט קהילות סטודנטים של המכללה בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים "תוצרת הארץ".