הלימודים לתואר ראשון B.Ed בחינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד הם לימודים אקדמיים של ארבע שנים כאשר בשנה הרביעית משלבים הסטודנטים התמחות בהוראה (סטאז’) במקביל ללימודים במכללה.

sitting

תכנית הלימודים

ראש המחלקה: ד”ר היידי פלביאן

במערכת החינוך בישראל לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים מגוונים. הלימודים במסלול זה מכשירים אנשי חינוך להוראה במסגרות לחינוך מיוחד, המטפלות באוכלוסיות עם לקויות קשות ובמסגרות שילוב, המטפלות באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בתוך מסגרות החינוך הרגיל.

ההכשרה להוראה בחינוך המיוחד מקנה כלים אקדמיים מקצועיים להוראה לתלמידים עם צרכים מיוחדים, ובכלל זה הכרת אוכלוסיות תלמידים עם צרכים מיוחדים, הכרת דרכי האבחון, תכנון והוראה המתאמות לקידום אוכלוסיות מיוחדות בתחומים ההתפתחותיים והאקדמיים, פיתוח אישיותו של המורה כאדם ערכי, מחויב ובעל יכולת התבוננות פנימית. במסגרת הלימודים במסלול מושם דגש על חשיבות הגישה הייחודית לכל ילד, מתוך ראיה הומנית- שיקומית.

הלימודים מורכבים מלימודים עיוניים בשילוב הכשרה מעשית המאפשרת התנסות במצבי אמת של הוראה, יישום החומר התיאורטי הנלמד ותרגול שיטות הוראה.

אפשרות ללימודי תעודת התמחות בהעשרה אינסטרומנטלית עם מכון פוירשטיין במסגרת התואר הראשון ותעודת הוראה במחלקה לחינוך מיוחד

כל מה שרציתם לדעת על תואר ראשון בחינוך מיוחד – כתבו עלינו ב-YNET

לצפייה בסרטון – למה כדאי ללמוד תואר ראשון בחינוך מיוחד באחוה

המורים שמגדירים מחדש למידה משמעותית – כתבו עלינו ב-YNET

תואר ראשון במערכות מידע

מסלול הלימודים:

משך הלימודים: ארבע שנים.

ימי הלימוד: ארבע-חמישה ימי לימוד בשבוע

במסלול לחינוך המיוחד ניתן לבחור בין שלוש אפשרויות:

  1. גננות בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל: התכנית מאפשרת הוראה בגילאי הגן (0-6) במסגרות החינוך המיוחד והחינוך הרגיל.
  2. רב גילאי דו חוגי כללי: התכנית מכשירה להוראה בכל מסגרות החינוך המיוחד בכיתות א’ עד יב’. במסגרת ההתמחות יש לבחור אחד מבין השילובים הבאים: חטיבה בחינוך לשוני בשילוב ספרות או חטיבה בחינוך לשוני בשילוב היסטוריה.
  3. רב גילאי דו חוגי משולב: ניתן לשלב בנוסף להוראה במסגרות החינוך המיוחד, גם הוראה בהתמחות נבחרת בחינוך הרגיל במסלול היסודי במתמטיקה או במדעים.

 

למידע על תכנית מצוינים ארצית – רג”ב לחצו כאן

התמחות

החוג להוראת המדעים משלב הקנית ידע חינוכי רחב עם חווית מחקר והתנסות מעבדתית בתחומי המדע השונים. במהלך הלימודים, הסטודנטים נחשפים לשיטות הוראה מתקדמות, מיומנויות חשיבה ועמדות במדע ובטכנולוגיה בשילוב כיתות חכמות, אמצעים טכנולוגיים ומעבדות מתקדמות.

מטרות הלימודים הן להעניק ידע והבנה של מגוון תחומים, להבהיר את תפקידה של המתמטיקה ככלי לפיתוח חשיבה, כבסיס וכחלק מן המבנה המדעי המודרני, לפתח אצל הלומדים כושר דידקטי המושתת על הבנה טובה ועמוקה של המקצוע ולפתח יצירתיות במתמטיקה וחשיבה לא שגרתית ועצמאית.

תנאי קבלה

ניתן להגיש מועמדות ללימודים על סמך האפשרויות הבאות:
א. בגרות בלבד: בגרות מלאה בציון ממוצע 87 מעלה הכוללת 4 יח’ אנגלית.
ב. ציון התאמה (שקלול בין פסיכומטרי לבגרות): ציון התאמה 535.
ג. מכינה ייעודית בחינוך: ממוצע של 92 ומעלה.
ד. רקע אקדמי קודם: לפחות 4 קורסים אקדמיים בממוצע 85 ובגרות מלאה עם 4 יח’ אנגלית.
ה. תעודת הנדסאי: ממוצע 80 לפחות בבחינות מה”ט או ציון 75 לפחות בכל אחת מהבחינות הממלכתיות של מה”ט ובגרות מלאה ו-4 יח’ אנגלית.

*מועמדים ששפת האם שלהם אינה עברית ושאין בידם בגרות או פסיכומטרי בעברית יידרשו בבחינת יע”ל בציון 110 ומעלה וגם ב-5 יח”ל הבעה עברית בציון 80 ומעלה.

ועדת קבלה – כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה בכל מסלולי בית הספר לחינוך.

לחישוב מדויק של ממוצע הבגרות יש לפנות ליועצות הלימודים בטלפון 3622*

מכינה ייעודית לחינוך

המכינה הייעודית לחינוך מיועדת לבעלי תעודת בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה במכללה האקדמית אחוה, ומעוניינים לשפר את סיכוייהם להתקבל לתואר ראשון.

 

לבני 30+ שאינם בעלי תעודת בגרות מלאה ומעוניינים להתקבל לתואר ראשון במחלקות במדעי הרוח, מדעי החברה ותואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה יכולים להירשם לתכנית ההכנה לבני 30+

 

לפרטים נוספים על המכינה הייעודית לחינוך לחצו כאן

מלגות

מלגת כניסה

מלגה בגובה שכר לימוד מלא בשנה א’ ובשנים ב-ג 50% משכר הלימוד לבעלי נתוני כניסה גבוהים

מלגת פרויקט קהילות סטודנטים

מלגת שכר לימוד והשתתפות במימון שכר דירה ללוקחים חלק בפרויקט קהילות סטודנטים של המכללה בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים “תוצרת הארץ”.
לחצו לעמוד הפרוייקט

 

למגוון מלגות נוספות לחצו כאן

תלמידים במכללת אחוה
curriculum

בואו להתחבר למחר..

*3622

בליווי צמוד של יועצת הלימודים שלנו

מלאו את הפרטים:


חזרה למעלה