.M.A בייעוץ חינוכי
תכנית חדשנית לייעוץ חינוכי המקנה אפשרות לעצב גישה ייעוצית-מקצועית המותאמת לצרכים המשתנים של עידן המחר במערכת החינוך. התואר מתייחס לאתגרים הקיימים ומפתח מיומנויות התורמות לפעילותו המקצועית של היועץ החינוכי
תכנית הלימודים
ראש התכנית: פרופ' סמדר בן אשר
המציאות בעידן בו אנחנו חיים וכיווניה העתידיים מאופיינת בשינוי מתמיד המתרחש בקצב הולך וגובר. לכך השלכות על המערכות השונות ובהכרח גם על תהליכי הלמידה וההתפתחות של התלמיד. ליועץ החינוכי תפקיד מרכזי בהתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני המערכת החינוכית והפועלים בה, במטרה לקדם התפתחות ותפקוד מיטביים ומיצוי הכוחות הטמונים בתלמידים. היועץ החינוכי אמון על תהליכים התפתחותיים של הפרט ושל הארגון, ופועל מקצועית מנקודת מבט מערכתית תוך ראיית כלל אוכלוסיית התלמידים, והכרה בתפיסת השונות, בצורכיהם ובמתן מענה מובחן המתחייב משונות זו.
תכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי מבקשת להכשיר בוגרים בעלי תובנות המשקפות גישה ייעוצית מקצועית ועקרונות פעולה ברורים, בצד גמישות ויכולת התאמה להקשר המערכתי המסוים. הקווים המנחים את תהליך הלמידה ומבנה התכנית משקפים עקרונות אלה.
*ייתכנו שינויים בתכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.
לימודי הייעוץ החינוכי מתאפיינים בלימודים אקדמיים לצד שילובם של היבטים יישומיים ופרקטיים בעבודת היועץ החינוכי. התכנית כוללת מערך הדרכה המלווה את הסטודנטים לאורך כל לימודיהם במטרה לתרום להתפתחותם המקצועית באמצעות חיבור לעשייה בבתי הספר ובמסגרות שונות, חינוכיות ואחרות. שילוב זה יאפשר לסטודנטים לעצב את תפיסות התפקיד העתידיות שלהם ולבחון באופן ביקורתי את תפקידי היועץ החינוכי הלכה למעשה.
מסלול הלימודים:
משך ומסגרת הלימודים
הלימודים יתקיימו יום וחצי בשבוע + קורסי חובה מרוכזים בקיץ של שנה א'.
משך הלימודים – שנתיים.
סיום הלימודים מותנה בקבלת כל הציונים, כולל ציון סופי בעבודת הגמר.
מבנה תכנית הלימודים
לימודים עיוניים – 28 ש"ש (56 נק"ז)
עבודה מעשית – 10 ש"ש (ללא נק"ז)
*ייתכנו שינויים בתכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.
תנאי קבלה
• לתכנית יתקבלו סטודנטים בעלי תואר אקדמי ראשון, בציון ממוצע של 85 לפחות בעלי ניסיון בעבודה חינוכית, ייעוצית, חברתית, קהילתית או טיפולית.
• סטודנטים שלא למדו בתואר ראשון את הקורסים: פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חברתית, לקויות למידה, תיאוריות אישיות יידרשו להשלים אותם עד לתחילת שנת הלימודים הראשונה, בציון 80 לפחות בכל קורס, ובממוצע של 85 לפחות בכל הקורסים
• על המועמדים לעבור תהליך מיון הכולל ראיונות לבדיקת התאמה.
מלגות
למורים ב'אופק חדש' יוכרו 120-140 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה