לימודי תואר שני

בית הספר לתארים מתקדמים

דיקן בית הספר לתארים מתקדמים: פרופ’ גבי שפלר
בית הספר לתארים מתקדמים מאפשר, מעודד ומטפח הרחבה והעמקה של הידע והמחקר בתחומים חיוניים לחברה הישראלית על שפע מרכיביה וגווניה. התפיסה הרווחת היא בפיתוח והנחלה של ידע ומחקר בחינוך, בהכשרה של בוגרי לימודי תואר שני המעוניינים להתמקצע בתחומם ובחקר התרבות הישראלית.

הסגל האקדמי לוקח בחשבון את ההתמודדויות של הסטודנטים עם המציאות ששינתה לאחרונה את פניה ולפיכך בוצעו שינויים בתכניות הלימודים, שמטרתם להיטיב עם הסטודנטים ולענות על צרכיהם. בין השינויים הקלה במספר השעות במערכות הלימודים ובמטלות ומעבר ללמידה היברידית.

בית הספר דוגל בהנחלת ידע עדכני ומתקדם תוך שילובו והתאמתו לפלחי אוכלוסייה ייחודיים בחברה זאת, במחשבה והסתכלות דרך פריזמה רגישת-תרבות שמשלבת הרחבת הלמידה, הפרספקטיבה וההשפעות הבין-תרבותיות בתחומי הידע השונים.

כל הסטודנטים ללימודי תואר שני, וחלק נכבד מהמרצים בתכניות אלה, הם סוכני שינוי חברתיים. תפיסתנו הבסיסית היא כי אין אחר חלש או נחות, אלא שונה הדורש התייחסות נפרדת ומותאמת. בוגרי התכניות שלנו משתלבים במאמץ הכלל-ישראלי ליצירת חברה שוויונית, טובה ומתקדמת, שבמקביל מכבדת ומעריכה את מסורותיה ועושר תרבויותיה.

בית הספר מצוי כל העת בתנופת פיתוח של תחומי דעת חדשים בייעוץ חינוכי, בפסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות ובקרוב גם בתחום נוירופדגוגיה ופסיכולוגיה חינוכית.

בבית הספר קיימות שמונה תכניות לימודים לתואר שני:

מינהל מערכות חינוךתואר שני בניהול מערכות חינוך מיועד להכשיר בעלי תפקידים בשדה החינוכי לניהול ולהובלה במערכות החינוך הפורמאליות והלא פורמאליות.

מינהל מערכות חינוך לגיל הרך – תכנית ייחודית לדרום הארץ שמטרתה לתת מענה וכלים למנהלות ומנהלי גן להוביל את הארגון שעליו הם אמונים. התכנית לניהול מערכות חינוך לתואר שני עומדת בהמשך ישיר לבקשת הפיקוח על החינוך הקדם יסודי במשרד החינוך לעודד את מנהלי הגן לקבל הכשרה אקדמית בניהול מערכות חינוך.

פסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות חדשנית – תכנית יחידה מסוגה בארץ ללימודי פסיכולוגיה לתואר שני שמטרתה להקנות את התשתית התאורטית, היישומית ואת הכלים הנדרשים לעבודה טיפולית ואבחונית עם קהילות בעלות מאפיינים תרבותיים ייחודיים ועם האוכלוסייה הכללית על כל גווניה.

ייעוץ חינוכי – התכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי שמה דגש על גישה ייעוצית מקצועית, בצד גמישות ויכולת התאמה להקשר המערכתי בו פועל היועץ החינוכי. הלימודים משלבים בין ידע אקדמי להיבטים פרקטיים ויישומיים.

חינוך מיוחד – הלימודים לתואר שני בחינוך מיוחד כוללים תעודת מורה מומחה בהערכה וטיפול בלקויות למידה ומכשירים את הבוגרים לקרוא אבחונים, לאתר קשיים ולהמליץ על התאמת ההוראה והטיפול בילדים עם לקויות למידה.

M.Teach תואר ושני ותעודת הוראה בשנתיים בלבדתכנית לימודים ייחודית לתואר שני ותעודת הוראה המיועדת ללומדים בעלי השכלה אקדמית דיסציפלינרית (B.Sc. או B.A. ) בתחומים לשון, ספרות, היסטוריה ומדעים, המעוניינים להצטרף למערכת החינוך ולהיות מורים בבית הספר התיכון.

חינוך מתמטי לביה”ס היסודי – מטרת התכנית לתואר שני בהוראת מתמטיקה היא להרחיב ולהעמיק את הידע המתמטי והפדגוגי של המורים. סטודנטים יוכלו להרחיב את הכשרתם בנושאי הכלה/שילוב או חטיבת ביניים.

תרבות עם ישראל – התכנית, היחידה מסוגה בארץ, מיועדת לבוגרי תואר ראשון ולמורים המתעניינים בהעמקת הידע בנושא תרבות עם ישראל. מוסמכי התכנית ללימודי ישראל יזכו להשתייך לקבוצה ייחודית, שלה תהיה הזכות והחובה לשמר את המורשת בקרב הדור הצעיר ובכלל.

בית הספר לתארים מתקדמים מעודד ומטפח העמקה והרחבה של ידע ומחקר בחינוך תוך דגש על מנהיגות, מקצועיות ויזמות המהווה השראה לתלמידים. במהלך לימודי התואר השני הסטודנטים ישלבו את תכני הלימוד עם טכנולוגיות חדשניות, סימולציות, חדרי בריחה, הוראה בתלת מימד והרצאות מפי מומחים בתחומים מעוררי השראה.

תכניות הלימודים חדשניות ומציעות חוויה לימודית, קורסים משלבי עשייה ולימודי תעודה בנוסף לתואר. הלימודים מתקיימים יום אחד מרוכז בשבוע במשך כשנתיים ובנויים מלימודים היברידיים ועבודה מעשית בשטח.

ההכשרה המעשית מאפשרת התנסות במצבי אמת של הוראה ויישום התיאוריה בשדה החינוכי ומונחית על-ידי מדריכים פדגוגיים. הפרקטיקה כוללת תרגול שיטות הוראה מגוונות בהתאם לאקלים החינוכי של בתי הספר והגנים בהם מתבצעת ההכשרה, העונה על כל צרכי מערכת החינוך

למורים באופק חדש יוכרו 140-120 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה

תנאי קבלה

מגוון אפיקי קבלה. לפרטים נוספים 3622* או מלאו את הטופס ונציגי מרכז מידע והרשמה יחזרו אליכם


מחשבון לחישוב סיכויי קבלה


אפיקי קבלה נוספים


בחינות מיון וסיווג