בחינוך מיוחד ותעודת התמחות בהערכה וטיפול בהפרעות למידה
בית הספר לתארים מתקדמים מצמיח מורים, בעלי תפקידים, מנהלים וגננות להיות מובילי דרך במערכת החינוך, להצטיין בתפקידם, להוות דוגמה אישית ולאתגר עמיתים ללכת בעקבותיהם. תואר שני בחינוך מיוחד מציע קורסים יישומיים המושתתים על מחקר עדכני ופדגוגיה איכותית בשילוב טכנולוגיות חדשניות.
תכנית הלימודים במסגרת תואר שני בחינוך מיוחד
ראש התכנית: פרופ' אלכס קוזולין
התכנית ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד נועדה להכשיר מומחים חינוכיים בקידום תלמידים עם צרכים מיוחדים, ברוח הגישה החברתית-תרבותית בעלת המאפיינים ההומניסטיים. גישה זו מכבדת את התלמיד ורואה בו אדם שלם בעל רצונות, צרכים ועוצמות. במסגרת תואר שני בלקויות למידה ייחשפו הסטודנטים לידע העדכני ביותר הקיים אודות מאפיינים וצרכים מיוחדים של תלמידים, ויקבלו כלים שיסייעו להם לערוך מחקר יישומי בתחום החינוך המיוחד.
בשיעורים השונים יוצגו שיטות מתקדמות המיועדות להעריך את יכולותיהם של התלמידים עם הצרכים המיוחדים ואת פוטנציאל הלמידה שלהם. במהלך לימודי תואר שני בחינוך מיוחד ילמדו הסטודנטים להכין, ליישם ולהעריך תכניות התערבות במטרה להעצים את יכולותיהם של תלמידים אלה.
*ייתכנו שינויים בתכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.
שווה צפייה – תואר שני בחינוך מיוחד בשילוב תעודה בלקויות למידה
כל מה שרציתם לדעת על תואר שני בחינוך והוראה – כתבו עלינו ב-YNET
שווה קריאה: לימודי חינוך מיוחד – מורים מיוחדים לתלמידים מיוחדים
הסטודנטים בתכנית תואר שני בחינוך מיוחד יוכשרו להוביל את תחום החינוך המיוחד בבתי הספר בהם ישתלבו. הם ילמדו לשתף פעולה עם צוות המורים, עם אנשי המקצוע הפרא-רפואיים ועם משפחותיהם של התלמידים.
בוגרי התכנית ישמשו מומחים מובילים במסגרות משלבות וגם במסגרות חינוך מיוחד בהן מתחנכים תלמידים עם לקויות למידה ו/או עם לקויות אחרות.
התכנית ללימודי תואר שני בלקויות למידה תכשיר את בוגריה לקרוא אבחונים, לאתר קשיים, ולהמליץ על התאמת ההוראה והטיפול בילדים עם לקויות למידה בתחום הקריאה והכתיבה.
התכנית תשלב לימודים תיאורטיים, קבלת כלים והתנסות פרקטית במהלך השיעורים והמטלות בהם.
*ההכשרה לתעודה זו מותנת בלמידת קורסי בחירה נדרשים מתוך התכנית.
מוזמנים לשמוע מה יש לבוגרת חינוך מיוחד לומר על התכנית
מסלול הלימודים:
הלימודים יתקיימו ביום רביעי, חלקם במתכונת היברידית
משך הלימודים – 4 סמסטרים (הסמסטר הרביעי לצורך עבודה סמינריונית)
קורסי יסוד – 5 ש”ש חובה
אשכול מחקר – 2 ש”ש חובה
אשכולות (הערכה, התערבות, מגוון תרבותי-חברתי והיבטים מערכתיים)
קורסי חובה – 3 ש"ש
קורסי בחירה – 4 ש"ש
סמינריונים – 4 ש”ש
*פתיחת מסלול הלימודים מותנית במספר הנרשמים.
*ייתכנו שינויים בתכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.
תנאי קבלה
1. תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה.
2.זכאות לתעודת הוראה/ רישיון הוראה קבוע
פירוט תנאי קבלה:
1. תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד ממוצע 85 ומעלה.
2. תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה ותעודת הוראה בחינוך מיוחד בציון 85 ומעלה
3. תואר ראשון ותעודת הוראה לא מתחום החינוך מיוחד בממוצע 85 ומעלה או בעלי תואר ראשון לא מתחום החינוך בממוצע 80 ומעלה ותעודת הוראה שלא מתחום החינוך המיוחד בממוצע 85 ומעלה יידרשו בקורסי השלמה.
* קורסי השלמות- בעלי תעודת הוראה שלא בתחום החינוך מיוחד יוכלו להתקבל ויידרשו ללמוד שני קורסי השלמה. הקורסים יילמדו במתכונת מקוונת א-סינכרונית
מלגות
למורים ב"אופק חדש" יוכרו 140-120 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה.